Valija Zinck „Draakoni ärkamine“

Illustreerinud: Annabelle von Sperber

Selle loo peategelased elavad Berliinis ühes kõrges tornmajas. 11-aastane Janka on pähkelpruunide juustega tüdrukutirts, kes käib tsirkusetrennis ja armastab üle kõige köieakrobaatikat. Tema vend Johann käib 8. klassis, tahab saada arvutimängude disaineriks ja sellepärast istub ta kõige meelsamini arvuti ees, harjutab programmeerimist või mängib. Nendega ühes majas, aga korrus allpool, elab proua Tossilo, kellele ei meeldi lapsed. Ei väikesed ega hoopiski mitte suured.

Kõigele vaatamata juhtub nii, et just need kolm sõbrunevad. Neid ühendab proua Tossilo reisil vahetusse läinud kohvrist leitud kivi, mis osutub draakonimunaks. Munast koorub muidugi õige pea draakon, kes hakkab proua Tossilot pidama oma emaks. Proua Tossilo paneb talle nimeks Kurdike, aga lapsed leiavad talle sobivama nime – Kurmo Silfur. Draakoni varjamise ja kasvatamise ühise väljakutse käigus satub kolmik huvitavatesse seiklustesse (näiteks kuidas käia päris elus draakoniga väljas jalutamas nii, et keegi midagi ei märka) ja koguni kaelamurdvatesse olukordadesse (kuidas draakoniga lennata). Laste ja proua Tossilo omavaheline sõprus, emaarmastus ja sellega kaasnev hingeside päästab nad väga ohtlikust olukorrast. Kasulikeks osutuvad ka Johanni arvutioskused ja tema leiutatud „ruumimine“, mis viib nad uude arvutimaailma, kus Janka, Johanni, proua Tossilo ja Kurmo Silfuri seiklused ei ole kaugeltki veel läbi. Oodakem seikluste järge ja raamatu teist osa!


***
Ilmunud: Karrup, 2019
Tõlkinud: Eve Sooneste


Leia raamat e-kataloogist ESTER.


Merle Neeser
Pääsküla raamatukogu raamatukoguhoidja



Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata.